HTML

Mindenki egy fasz

Friss topikok

  • Peter Erdos: Eppen ot evvel ezelott volt az eskuvom. Egyebkent gratulalok! ;) (2016.08.05. 21:39) Öt év
  • Peter Erdos: Az igazi teljesitmeny az lenne, ha devizas szamla konyvelesenel az afa osszeg arfolyamaval parhuza... (2016.06.14. 09:46) Teljesítmény
  • Már meging egy nick: Nagyon gáz ez a csoport, korábban én is benne voltam. Sajnos a másik ember eltérő véleményének, t... (2015.07.01. 14:20) Vidéken újrakezdők
  • atomcsirke: Remelem sokan olvassak. (2015.05.15. 08:19) Gondolatok a szülőségről
  • atomcsirke: ritkán olvasható ennyire egészséges lelkületü anyai vallomás. (2014.12.28. 11:51) Amikor az embernek gyereke születik

Kakas

2017.12.22. 15:56 dolgorukoj

Szeptember tizedike volt. A kakasok már nagyon agresszíven viselkedtek a tanyán. Pár hete  egy pillanatra fordultam el, és az egyik azonnal megtámadta a fiamat. Ő éktelen sírásba kezdett és mutatta, hogy a kakas hol csípett bele a fenekébe. Furcsamód nem félt tőlük továbbra sem, sőt nevetve meséltük el a történetet mindenkinek. De azt is hozzátettük mindig, hogy ezt a kakast mi meg fogjuk enni.

Egyre jobban belelovalltam magam.

img_5196.JPG

 Szeptember tizedikén éppen a tanyán voltunk, amikor váratlanul megjelent a tulajdonos. Valami kisállatvásárból érkezett és egy nagy tálcáról élő lisztkukacokat kezdett szórni a csirkék elé, akik vadul habzsolták be őket. Most vagy soha – gondoltam és előadtam, mit szeretnék. Azaz nem vágna-e le nekem egy kakast, úgyis olyan agresszívek. Három perc se telt bele és a srác nekem háttal guggolva folyatta ki a földre egy nagy fekete madár vérét. Amikor megfogtam a lábánál és éreztem az élet melegségét a halott állaton, akkor éreztem először valami furcsát. Ilyen az élet, ez vele jár – hessegettem el azt a merevítő furcsa hangulatot, ami a szívemet környékezte innentől kezdve folyton.

 A kakast bevágtuk egy fekete szemeteszsákba, a srác mondta, hogy tulajdonképpen a fácánt ilyenkor a lábánál fellógatják és napokig érlelik. Összeszedtük még a gyereknek a lovaglásért járó jutalommatricát és hazamentünk. Otthon azt láttam, hogy a szomszédasszonynál, akivel megbeszéltem, hogy segít megtisztítani a kakast, ha úgy alakul, ott vannak az unokái. Nem mertem felhívni. Kitettem a szemeteszsákot a kertbe. A gyerek megkérdezte, hogy hol a kakas. Mondom, a kertben. Bemutatjuk a macskának? – jött a következő kérdés, és itt nagyon nehéz lett volna elmagyarázni neki, hogy miért nem, úgyhogy inkább azt hazudtam, majd később. Teltek-múltak az órák, úgy 25-30 fok lehetett. Aztán a férjem elvitte a gyerekeket, és tudtam, hogy azonnal lépni kell.

Kihúzkodtam a kakas néhány szép farktollát és betettem egy befőttesüvegbe.

Felhívtam a szomszédasszonyt, aki ellátott instrukciókkal és indult.

Feltettem forrni egy nagy fazék vizet, összekészítettem késeket, tányérokat és rengeteg papírtörlőt.

Kihúztuk az óriási, szomorú tetemet a zacskóból. Megsaccolni sem mertem, nemhogy a szomszédasszonynak megmondani, hány órát feküdt a melegben.

img_6423.JPG

Belemártottuk a forró vízbe a kakast. Nem tudom, milyen szaga lett volna frissen, de így elég durva volt. Gyerekkoromban csináltunk ilyet többször, emlékszem, hogy nem volt kellemes dolog tépni a forró tollakat, és szaga is volt persze, de akkor könnyebbnek, és főleg sokkal természetesebbnek tűnt az egész. Pedig a java csak most kezdődött. A szomszéd elkezdte bontani az állatot és ő is nagyon rosszul viselte a szagot már. Szabadkozhattam én, hogy nem akartam elszakítani az unokáitól, látszott, hogy hiába csinálja ezt hetente többször, most megviseli. Korábban kellett volna.

A büdös és a kopaszodó kakastetem abszurditása akkor fordult át horrorba, amikor a begy felvágása közben elkezdtek kibújni a néhány órája élve lenyelt lisztkukacok és szóródtak-másztak mindenfelé. Erre aztán tényleg nem számítottam. Sajnos nekem hullaevő kukacok és az emberi, sőt saját testtel kapcsolatos analógiák is beugrottak, enyhe öklendezés kerülgetett ekkor már.

img_6429.JPG

 A szomszéd gyorsan elvégezte, amit én nem tudtam, egyedül maradtam a kakasdarabokkal, amiket hiába mostam akárhogy, ottmaradt a képzelt vagy valós bűzük.

 Először a belsőségektől váltam meg. Aztán rájöttem, hogy én ebből az állatból egy falatot sem bírok elfogyasztani, sőt, örülök, ha életemben valaha tudok még enni húst. A gyereknek sem adok, az biztos.

 A kakas boldog, szabad életét dicstelenül, egy kukában végezte. Csupán néhány farktolla árválkodik egy befőttesüvegben. Én meg végre kiírtam magamból.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkiegy.blog.hu/api/trackback/id/tr4513141170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása